29. aug. 2013

En liten oppdatering

Her kommer noe av det jeg har sydd siden forrige gang bloggen ble oppdatert.

Først ut kommer matchene sommer-sett til begge de herlige guttene mine. Bildene er tatt etter endel bruk og vask siden de ble ferdige på vei til hytta.

T-skjorter
Størrelse: 92 og 128
Mønster: meedom form 1 (tatt av 1 cm lengde på ermene, lagt til 2 cm på lengden av bolen)
stoff: ooga booga jersey fra printknitstudio, bambusjersey fra fabric.com,brun interlock fra jny

Shorts
Størrelse: 92 og 128
Mønster: meedom form 2 (tatt av 6 cm i livet for å sy på ribb)
stoff: isoli fra stof 2000, brun interlock fra jny, brun ribb fra stoff og stil



Så kommer mitt første forsøk på noe som har vært i tankene mine lenge, en veske som kan være både liten og stor. Trenger noen forbedringer men fornøyd for å være første forsøk.

Mønster: eget
Stoff: mønstret bomull fra jysk, børstet kraftig bomull fra stoff og stil (farget selv), tynn bomull til for og stropper (husker ikke hvor de er kjøpt)



Etter første forsøk på bodymønster så måtte jeg jo prøve igjen. Denne gangen ble passformen mye bedre. Den er kanskje litt lang men heller for lang enn for kort. Knappene ble skjeve og halsen ble jeg ikke fornøyd med, men den er brukenes.

Størrelse: 92
Mønster: eget basert på meedom form 1
Stoff: jersey med dyr fra stoff og stil, brun interlock fra tissufabrics



Siden Leonard skulle begynne i 2. klasse ville han ha noe mamma-sydd første skoledag. Vi fant ut at t-skjorte var det beste og vi plukka stoffer sammen. 

Størrelse: 128
Mønster: samme som t-skjorta over
Stoff: jersey med ugler fra stoff og stil (fått av fantastiske strikkeprinsessa), limegrønn ribb fra stoff og stil, hvit interlock fra jny



Så fikk jeg endelig tid til å teste mønsteret mitt på knytebukse i strl 92.

Mønster: eget basert på meedom form 1 og 2
Stoff: ooga booga velour fra printknitstudio, lys turkis velour fra stof 2000, brun interlock fra tissufabric


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...