15. sep. 2011

Små søte babyplagg

Ja lenge siden det har blitt blogging nå, men formen har ikke vært på topp.
Har fått sydd litt men ikke så veldig mye, og har i hovedsak blitt babytøy.



Disse to settene ar jeg sydd til lillebror som vi gleder oss så til å hilse på. Jeg har termin 6 oktober, men begynner bli utolmodig nå.

Det blå settet er sydd av lysblå stjernejersey fra textart og cobolt blå ribb fra stoff og stil. Mønsteret på buksa er modifisert meedom form 2 sydd i strl 56. Buksa ser veldig skjev ut på bildene, som om det ene bene er breit og andre smalt. Men er bare jeg som har lagt buksa rart når jeg skulle ta bilde.

Sett nr 2 er sydd av bambusjersey fra fabric.com og turkis ribb fra sgs(som ikke eksisterer lenger).
"Posen" er sydd av bambusjersey som opprinnelig var orange. Jeg har avfarga den og farga den med grønn. Den er også fora med dette stoffet siden det var så tynt.
Mønsteret på "posen" er selvkomponert og mønsteret på begge luene er fra prudentbaby, men måtte endres da de ble så store.
Både bukse og "pose" har lang ribb for å øke brukstiden på plagget.
Begge disse settene er pakket ned og skal med på sykehuset. "Posen" skal fungere som en bukse hvor lillegutt kan ligge å sparke og kjenne hud mot hud uten å bli kald.



Jeg har også sydd gaver til et par små jenter.

Først ut er en barselgave, body og lue. Bodyen er mønster på omslagsbody fra Nefertari strl 62 og lua er sydd fra et ottobre mønster. Har brukt gaia & co jersey fra stof2000, hvit interlock fra CeTho (jny?) og kam knapper i strl 16 long prong. Dette er det første jeg sydde ved hjelp av min covermaskin og kantbåndsapparat.

Gave nr 2 ble sydd til ei lita frøken som også ventes i oktober. Vi hadde en runde hemmelig venn i barselklubben min på nett. Jeg sydde da min første babybukse og en smokkesnor. Her har jeg brukt velour fra stof2000 som jeg har farga lilla og hvit ribb fra stoff og stil. Mønsteret på buksa var fra stof2000 i strl 62 men endte nok mer opp som en strl 68. Lagde også på denne ribben lang sånn at den kan brukes lenger ved å brette ned. Syns selv buksa ble for lang i livet (i forhold til kjøpebukser) og likte ikke dette mønsteret. Smokkesnora er sydd etter eget mønster, og kan brukes på smokker med "knapp" som feks mam eller på smokker med ring.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...