4. jan. 2011

Barneklær i julegaver

Nå kan jeg blogge julegavene for 2010 for nå er jula over.
Først ut er barneklærene jeg sydde i gave til de jeg er tante til. Her viste jeg klærene ville bli satt pris på og da er det morro å bruke mange timer på å lage noe helt unikt.
Har også fått se bilder av disse på og så ut som de passa fint, og falt i smak.

Først ut er kjolen jeg sydde. Dette er min første jentekjole og den var så morro å sy.
Hadde mange stoffer å velge i men valget var egentlig ganske så lett. Jeg elsker dette rosa/orange stoffet og endelig fikk jeg brukt det til noe.
Mønsteret er fra boka "barn igjen" (strl 104) og hovedstoffet er et dynetrekk kjøpt på Fretex. Det orange er fra stoff og stil. Kanten nede ble litt skjev men satser på at det bare er kritiske meg som legger merke til sånne ting.


Så er det snekkerbuksa. Den første snekkerbuksa jeg noengang har sydd, og med lommer som jeg heller aldri har sydd før. Det ble noen ufine gloser for jeg skjønte ikke helt hvordan lommene skulle være, men fikk det til etter litt tenking.
Buksa er sydd etter et gamel mønster jeg fikk låne av min gode venn Nefertari. Buksa ble sydd i strl 2 år og valgte ribb i beina så han forhåpentligvis kan bruke denne lenge. Måtte også forlenge selene med 10 cm så de skulle passe.
Og jeg har brukt mørkebrun cord og orange ribb fra stoff og stil. Applikasjonene er en duk funnet på loppis og på selene er det plastikk knapper (fra kam).

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...