24. nov. 2010

Gutt fra tidlig 1900-tallet

Ja det skulle Leonard være i barnehagen. De har i en lengere periode hatt om gamle dager i barnehagen og dette skulle avsluttes med utkledning.
Hva annet kunne da mamman gjøre enn å sy noe han kunne ha på seg.
Det er lua og skjorta jeg har sydd, mens buksa og strømpene er fra bunaden hans.

Skjorta er sydd fra et stoff som jeg skulle kaste, hva for et stoff det er aner jeg ikke men tror det er noe syntetisk noe. Mønster på skjorta er fra boka "barn igjen". Sydde strl 104 og droppa sømmon da buksemønsteret fra samme boka var så stort, men det skulle jeg ikke gjort. Endte med å sy på en 2 cm bred strimmel stoff i siden og armen og da gikk det greit å bruke den for en dag. Knapper rakk jeg ikke sy i da lua ble prioritert kvelden før.
Lua er sydd av svart cordfløyel og fulgt et mønster jeg kjøpte på etsy. Lua ble ikke helt bra, og særlig "skjermen" ble alt for myk, men gutten skulle bruke den samme hva mamman sa.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...